Neputința și lipsa de viziune a autorităților chinuiesc un oraș, un județ, o regiune istorică, o țară

Podul metalic de la Mărăcineni a fost construit în 1932 de trupele germane. Întreţinut conform indicaţiilor constructorilor, obiectivul a fost menţinut în bună stare până în 2005, când a fost avariat de inundaţii.

Podul de la Mărăcineni, cea mai importanta legătura rutiera dintre Muntenia si Moldova, preia cea mai mare parte a traficului între aceste zone. Acest pod se află într-o avansată stare de degradare, iar autorităţile judeţene au semnalat problema încă din primăvara anului trecut, în timp ce reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – Secţia de Drumuri Naţionale Buzău au instituit restricţii de viteză de 10 kilometri la oră la traversarea podului.

Podul metalic de la Mărăcineni va rămâne închis 130 de zile, timp în care se va lucra la structura metalică, dar şi la carosabil.

Indiferent de soluțiile ocolitoare și modul în care se încearcă fluidizarea traficului prin rute alternative, cea mai apropiată variantă ocolitoare presupune deplasarea suplimentară pe aproximativ 40 km ceea ce creează serioase inconveniente atât pentru conducătorii auto care se afla în tranzit, dar mai ales pentru locuitorii din județul Buzău și din municipiul Buzău care cu siguranță sunt puși în situații cel puțin neconvenabile în privința accesului la locuințe sau la locurile de muncă. Zilnic sunt afectate prin închiderea podului câteva mii de buzoieni numai, fără a lua în calcul alte mii de alți cetățeni din țară.

Variantele ocolitoare prezentate public nu satisfac decât în mică măsură cerințele buzoienilor. Soluția construirii de poduri provizorii este cel mai bine acceptată, însă din câte se observă nu se poate realiza acest deziderat datorită faptului că nu au fost găsite soluții financiare pentru achitarea unor prestații pe care Ministerul Apărării le-ar putea efectua prin amplasarea unor poduri de pontoane peste râul Buzău.

Cele două zile de la momentul închiderii podului metalic au consemnat cozi kilometrice de mașini, nervi, acces extrem de greoi către spitalul județean de urgență, transport public dat peste cap și au dat măsura incompetenței, lipsei de viziune și nepăsării autorităților responsabile.

De două săptămâni a ieșit în public și reprezentantul Guvernului, prefectul de Buzău care a aflat cu mirare, după ce toți au dormit în bocanci cu stimabila doamnă în frunte, că nu este situație de urgență, de necesitate, că nu se poate declara o astfel de stare astfel încât să poată interveni armata pentru construirea unui pod de pontoane.

Solicit aici, în fața senatorilor, ca Guvernul să își asume răspunderea, fiind în discuție o cale strategică de transport a României și să aloce de urgență fonduri din rezerva la dispoziție pentru a fi achitate prestările de servicii pentru instalarea unor poduri provizorii astfel încât să nu chinuim inutil buzoienii și pe lângă ei o mare parte din cetățenii din județele Moldovei. Poate, doamna Dăncilă, până azi la orele 20.20, ia o decizie…

Lasă un răspuns